Goodyear Vector 4seasons Gen-2 uspěly v testu celoročních pneumatik

Jestli jsou celosezónní pneumatiky pro motoristy lepší volbou než přezouvání z letní na zimní sadu jsme se pokusili zjistit v důkladném testu. Otestovali jsme 6 typů celosezónních pneumatik od předních světových výrobců a jejich výsledky porovnali s letními i zimními speciály.

S klesajícími teplotami čelí řidiči každou zimu rozhodnutí zda přezout z letních pneumatik na zimní (v České republice je povinnost mít na motorovém vozidlu kategorie M nebo N obuté zimní pneumatiky v období mezi 1. listopadem a 31. březnem pokud se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza).

Z bezpečnostního hlediska je změna na zimní pneumatiky nevyhnutelná, ale koupě druhé sady pneumatik může být velmi finančně náročnou záležitostí. Ale co kdyby jste druhou sadu pneumatik nepotřebovali a mohli využívat pneumatiky, které vám v létě i zimě poslouží stejně dobře jako ty, které jsou na dané roční období specializované?

Celosezónní pneumatiky sice tvoří jen malou část trhu ve Velké Británii, ten se však neustále zvětšuje a výrobci berou poptávku vážně. V letošním roce již představili své novinky značky jako Pirelli, Michelin, Goodyear a Nokian.

Mnoho výrobců věří, že celosezónní pneumatiky jsou vhodnou alternativou pro proměnlivé britské počasí a odpovědí na neochotu řidičů investovat do další sady pneumatik. Ale jak tento druh pneumatik uspěje?

Nejdříve jsme v UK magazinu otestovali 6 celosezónních sad pneumatik. Poté, abychom zjistili jaké kompromisy musí motoristi podstoupit, jsme je porovnali s těmi nejlepšími letními a zimními alternativami z našich minulých testů.

Za účelem důsledného otestování nejlepších celosezónních pneumatik na sněhu jsme zamířili do testovacího centra Nokianu, do „bílého pekla“ ve finském Ivalu. Vlastnosti na suché a mokré vozovce jsme hodnotili v testovacím centru Continental Contidrom kousek od Hanoveru v Německu.

Bohužel, nové pneumatiky z dílny Micheline CrossClimate „letní pneumatika se zimními vlastnostmi“ byly představeny příliš pozdě, abychom je do testu mohli zařadit.

Otestovali jsme velikost 205/55 R16, která je využívána u těch nejprodávanějších rodinných vozů.

Co jsme otestovali?

Šest účastníků našeho prvního testu celosezónních pneumatik je uvedeno níže. Na první pohled patrný rozdíl, kterým se námi testované celosezónní pneumatiky liší od těch ze zimního testu je index maximální rychlosti. Většina celosezónních pneumatik má index V, jsou tedy stavěny do maximální rychlosti 240 km/h, narozdíl od indexu H u zimních pneumatik. Ty mají maximální rychlost 210 km/h. Z našeho testu mají index rychlosti H pouze Nokian pneumatiky.

Hmotnostní index byl většinou 91 (maximální hmotnost 615 kg) , pouze dva typy pneumatik měly 94, to znamená, že jsou stavěny na maximální hmotnost 670 kg.

Do testu jsme také zařadili údaje důležité pro zjištění valivého odporu, palivovou úsporu (FE), přilnavost na mokrém povrchu (WG) a hlučnost (N). Palivová úspora a přilnavost na mokré vozovce jsou hodnoceny v rozmezí A-G, přičemž A je nejlepší. Hluk se měří v decibelech – nižší číslo znamená menší hlučnost.

Bridgestone 1001 – Parametry: 91 V (FE) F (WG) B (N) 72dB

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 – Parametry: 94 V (FE) C (WG) B (N) 68dB

Maxxis Allseason AP2 – Parametry: 94 V (FE) E (WG) B (N) 69dB

Nokian Weatherproof – Parametry: 91 H (FE) C (WG) A (N) 69dB

Pirelli P7 Cinturato All Season – Parametry: 91 V (FE) C (WG) B (N) 69dB

Vredestein Quatrac 5 – Parametry: 91 V (FE) C (WG) C (N) 69dB

Zimní pneumatiky: Continental ContiWinterContact TS 850 – Parametry: 91 H (FE) C (WG) C (N) 72dB

Letní pneumatiky: Dunlop Sport BluResponse – Parametry: 91 V (FE) B (WG) A (N) 68dB

Výběr nejlepších celoročních pneumatik

Díky tomu, jakým způsobem vybíráme vítěze testu, vám umožníme pohled na parametry, které vás u pneumatik zajímají nejvíce. Každý celosezónní typ pneumatiky je testován ve 13 parametrech (viz níže), srovnávali jsme i cenu. Pneumatiky jsou v každé kategorii hodnoceny procentuálně. Vítěz jednotlivé kategorie vždy dostane 100%.

Zvolili jsme sice procentuální hodncení, ale každý z parametrů má ve výsledku stejnou hodnotu. Takže i test, kde je velký rozdíl mezi těmi nejlepšími, například aquaplaning, má stejnou hodnotu jako ty, kde je rozdíl velmi malý, například přilnavost na mokré vozovce.

Sněžný okruh

V Ivalu jsme si k testu vybrali trať s náledím a vozy jsme dostali do rychlosti, ve které se začaly dostávat do smyku. Finální výsledky jsou výsledkem průměrného času na kolo a zohledněna byla také přilnavost pneumatiky k vozovce, bez zohlednění brzdění nebo trakce.

Trakce na sněhu

Trakce na sněhu je pro motoristy, kteří jezdí na letních pneumatikách a setkávají se s potížemi na zledovatělých kopcích klíčovým faktorem. K zhodnocení jejich šancí na dosažení vrcholu kopce, jsme změřili vzdálenost, kterou automobil urazí při postupném přidávání plynu z rychlosti chůze až k dosažení 40 kilometrů za hodinu.

Brzdění na sněhu

Největší obavy mají řidiči při jízdě na sněhu z toho, že ztratí kontrolu nad svým vozem. K vyhodnocení jak moc přilnavé pneumatiky při jízdě na sněhu zůstávají jsme opakovaně z rychlosti 42 km/h zpomalili na 3 km/h.

Ovladatelnost na sněhu

Otestovali jsme jízdu se zapnutým elektrickým stabilizátorem kontroly, ale snížili jsme jeho výkon abychom zjistili rozdíl mezi jednotlivými pneumatikami. V ostrých zatáčkách jsme vítěze vybrali na základě průměrného času na kolo.

Brzdění na mokrém povrchu

V netypickém počasí na testovacím okruhu společnosti Continental, Contidromu jsme v teplotách okolo 7 °C otestovali pneumatiky v podmínkách, které jsou přechodem z letních na zimní počasí. Test brzdění probíhal stejně jako v jiných případech a výsledkem byla průměrná brzdná dráha.

Mokrý okruh

Stejně jako u testu na sněhu, tento test měří přilnavost pneumatik bez aquaplaningu či zapnuté kontroly trakce. Výsledky jsou získávány z průměrného času na kolo.

Přímý aquaplaning

Okolní teplota nemá žádný vliv na to jak dezén pneumatiky zvládá hlubokou vodu. Zrychlili jsme rychle v 7 mm vody. Senzory zaznamenaly otáčky na obou kolech a měřily rychlost, ve které jedno kolo překoná o 15% rychlost druhého, v té chvíli dochází ke ztrátě přilnavosti.

Aquaplaning v zatáčce

Teplota nemá žádný vliv na chování pneumatiky v hluboké vodě ani během zatáčení. G-meter měří ztrátu postranní síly při vjezdu auta do vody při zrychlování do chvíle kdy je přilnavost kompletně ztracena.

Brzdění na suchu

Klíčová vlastnost pro všechny celosezónní pneumatiky. Tento test odhaluje ztrátu jejich vlastností během suchých letních měsíců. Změřili jsme brzdnou dráhu z rychlosti 100 km/h běhemn 10 testovacích jízd.

Ovladatelnost na suchu

V dalším testu jsme odhalili kompromis, který celosezónní pneumatiky na suché cestě během léta podstupují v porovnání s letními dezény. Ve velkých rychlostech na cvičném okruhu Contidrom jsme otestovali celosezónní pneumatiky na maximum. Výsledkem je průměrný čas na jedno ujeté kolo.

Hluk

Zatímco označení hlasitosti na pneumatikách značí hlasitost při průjezdu, řidiči preferují pneumatiky, které nejsou příliš slyšet uvnitř auta. Nahráli jsme proto postupně hlasitost během jízdy 80 km/h na hladkém povrchu, hrubém asfaltu a betonu. Vzali jsme průměrné hodnoty na každém povrchu a vyhodnotili je.

Valivý odpor

Ceny pohonných hmot sice nedávno klesly, ale provozní náklady nadále zůstávají důležitým

měřítkem při výběru pneumatik. Čím snadněji a s menším odporem pneumatika po vozovce jede, tím méně vůz spotřebovává paliva.

Cena

Faktorem zohledněným při výběru pneumatik by měl být výkon, ne cena. Proto také hraje v celkových výsledcích cena jednotlivých produktů jen velmi malou roli. Ceny jsou brány z Black Circles – nejlepší prodejce, který vzešel z našeho předchozího testu online prodejců pneumatik.

 

Nokian Weatherproof

Celkové skóre: 100%

Verdikt

Pozoruhodné vlastnosti na sněhu a v hluboké vodě zajistili pneumatikám Nokian vítězství v našem testu

Společnost Nokian má ve své nabídce letní pneumatiky, ale jsou to zejména zimní dezény, které jsou její silnou stránkou a vyhráli s nimi náš test v roce 2013. Účast celosezónních pneumatik Nokian Weatherproof v našem testu proto nebyla žádným překvapením.

Ty v testu uspěly na plné čáře a porazily dokonce specializované zimní pneumatiky, které jsme pro podrobnější porovnání do testu zařadili. Jejich dominance se naplno projevila krátce po vyjetí vozu na okruh.

Model Weatherproof předvedl skvělou trakci během zatáček a umožnil nám přidávat plyn dříve během výjezdu ze začáčky a to bez smyku. Dovolil nám jet vyšší rychlostí během zatáček i rovin, stejně jako pneumatiky Goodyear.

Navzdory pružnému, přilnavému dezénu během nízkých teplot předvedl nadprůměrný výkon a to i během aquaplaningu, především v zatáčkách. Oproti nejlepším v tomto parametru pneumatiky při menším množství vody na vozovce začaly trochu zaostávat, stále však předvedly vynikající výkon.

Na okruhu plném zatáček pneumatiky Weatherproof zatáčely dobře, ačkoliv při přidání plynu bylo těžší udržet stopu než u Goodyear pneumatik. V kombinaci s perfektně přilnavou zadní nápravou máme pneumatiku, která na cestě srší sebevědomím.

Jejich dominance na povrchu je daná množstvím drážek mezi kostkami dezénu a pružností, proto jsme nebyli překvapeni výsledky na suchu. Ikdyž při výjezdu musíte počkat na záběr předních kol a pneumatiky jedou při velké akceleraci ze široka. Přesto je výběr těchto pneumatik nejmenším kompromisem mezi testovanými modely. Ve spotřebě byli na tom průměrně, se spotřebou okolo jednoho centu vyšší než úsporný model Goodyear.

Kategorie Skóre Pořadí
Cena £69,27
Brzdění na sněhu 100% 1.
Trakce na sněhu 100% 1.
Sněžný okruh 100% 1.
Ovladatelnost na sněhu 100% 1.
Přímý aquaplaning 100% 1.
Aquaplaning v zatáčce 100% 1.
Brzdění na mokré vozovce 97,30% 2.
Ovladatelnost na mokré vozovce 96,20% =4.
Mokrý okruh 97,70% 4.
Brzdění na suchu 95,30% 5.
Ovladatelnost na suchu 98,30% 6.
Valivý odpor 94,70% 4.
Hluk uvnitř vozu 98,60% 5.

Goodyear Vector 4seasons Gen-2

Celkové skóre: 98,8%

Verdikt

Pokud to co hledáte u pneumatiky  je ekonomická úspora a přilnavost na mokrém povrchu je pneumatika Goodyear Vector 4seasons Gen-2 to pravé právě pro vás

Druhá generace pneumatik Goodyear Vector 4seasons je novinkou představenou pro sezónu 2015 a ve svém prvním testu se přiblížila blízko vítězství. Pro mnoho motoristů se může stát ideální volbou díky svým vlastnostem na mokré cestě, podmínkám typickým právě pro zimy v Británii. Vyhrály všechny testy na mokrých vozovkách, které jsou velkým rizikem pro všechny řidiče během chladnějších měsíců.

V hlubší vodě pneumatiky sice zaostaly za těmi nejlepšími, rozdíl však nebyl tak velký oproti vítězi dané kategorie. Evidentní rozdíl byl vidět pouze v přilnavosti v zatáčkách na testovacím okruhu. Pneumatiky jsou perfektně vyvážené a dovolí zadní nápravě pouze malý pohyb při zatáčení.

Porážku od testované Nokian pneumatiky utrpěly na sněhu, kde skončily druhé, přesto úspěšně projely všechny zatáčky na tomto povrchu.

Přilnavost během zatáčení nám umožnila bezpečně zatáčet a držet se ve stopě dokonce i během akcelerace.

Navzdory stabilitě přední nápravy, zadní náprava ze stopy trochu vyjela. V testech trakce a brzdění se přilnavost na vozovce projevila naplno.

K malému kompromisu dochází na suchých cestách, ale i zde se pneumatiky přiblížily těm nejlepším. Při testech hluku pneumatiky byly sice hlasitější než ostatní, ale v přijatelné míře. Vezměte v úvahu, že pneumatika vyhrála test co se týče spotřeby paliva a máte před sebou model, který stojí za zvážení.

Kategorie Skóre Pořadí
Cena £88,70
Brzdění na sněhu 97,10% 2.
Trakce na sněhu 95,80% 2.
Sněžný okruh 96,10% 3
Ovladatelnost na sněhu 97,90% 2.
Přímý aquaplaning 90,20% 5.
Aquaplaning v zatáčce 57,50% 5.
Brzdění na mokré vozovce 100% 1.
Ovladatelnost na mokré vozovce 100% 1.
Mokrý okruh 100% 1.
Brzdění na suchu 96,60% 4.
Ovladatelnost na suchu 99,40% 3.
Valivý odpor 100% 1.

 

 

 

Vredestein Quatrac 5

Celkové skóre: 97,2%

Verdikt

Kombinace perfektního výkonu na suchu a na sněhu

Po mnoho let byla společnost Vredestein velkým hráčem na britském trhu celosezónních pneumatik. V současnosti je konkurence větší, jelikož více společností reaguje na zvýšený zájem o pneumatiky s lepší výkoností v zimě.

Značka nepřestala s vývojem své řády Quatrac, která byla představena v roce 2014 a v našem testu s ní získala zasloužené místo na bedně, i když musela snést porážku od dvou novějších typů pneumatik.

Slabou stránkou pneumatik Vredestein je jízda na mokrém povrchu, obzvláště v hluboké vodě při aquaplaningu. V aquaplaningu obsadily poslední místo. Quatrac pneumatiky se umístily lépe při jízdě na vodě, která nebyla příliš hluboká, ale i tak potřebovaly k zastavení o 2 metry více. Během testu na okruhu zatáčely více než dobře a zadní náprava zůstala celou dobu pod kontrolou.

Vredestein sada pneumatik byla nejrychlejší při testování na suchu. Zde vynikala perfektní trakcí, i když při předání plynu zadní náprava lehce vyjela z ideální stopy.

Na sněhu se umístily za vítězi testu, ale i tak byly efektivní s velmi malým pohybem zadní nápravy. Na rozdíl od prvních dvou umístěných v této kategorii testu však neprojížděly tak jistě zatáčky. Při měření hluku se umístily na třetím místě, ačkoliv na betonových panelech byly trochu hlasitější než konkurence.

Pneumatiky Vredestein jsou perfektní volbou s přijatelnou cenovkou a spotřebou paliva.

Kategorie Skóre Pořadí
Cena £70,37
Brzdění na sněhu 89,80% 3.
Trakce na sněhu 94,30% 3.
Sněžný okruh 95,90% 4.
Ovladatelnost na sněhu 96,70% 3.
Přímý aquaplaning 87,30% 6.
Aquaplaning v zatáčce 53% 6.
Brzdění na mokré vozovce 92% 4.
Ovladatelnost na mokré vozovce 97% 3.
Mokrý okruh 99,70% 3.
Brzdění na suchu 99% 2.
Ovladatelnost na suchu 100% 1.
Valivý odpor 96.00% 2.
Hluk uvnitř vozu 99,20% 3.

 

Maxxis Allseason AP2

Celkové skóre: 95,4%

Verdikt

Optimálně vyvážená pneumatika s nejnižší cenovkou

Po několika roční absenci, se společnost Maxxis zúčastnila jednoho z naších testů a podařilo se jí skončit dokonce před světovými giganty jako Pirelli a Bridgestone. Model Allseason AP2 se skvělými parametry pochází z dílny společnosti Maxxis, která je známá především pro pneumatiky na motocykly, to však neznamená, že si její pneumatiky čtvrté místo v testu nezasloužily.

Stejně jako se Pirelli při výrobě soustředilo na jízdu na suché a mokré vozovce, Maxxis vyvinulo pneumatiku, která si poradí především s jízdou na sněhu a na suchu. Na sněhu za sebou však nechaly pouze A001 a Cinturato All season pneumatiky a stupně vítězů ohrozily pouze na okruhu. Na okruhu mají perfektní kontrolu přední pneumatiky, zadní mají dobrou kontrolu trakce také.

Slušné přilnavosti se dočkáme na okruhu v zatáčkách, ale pozor na protočení pneumatik, na které si musíte dávat pozor při přidávání plynu.

Pneumatiky se na mokré vozovce snadno dostávaly do smyku a na mokré vozovce potřebovaly o 6 metrů delší brzdnou dráhu než ty nejlepší v našem testu. Při aquaplaningu si pneumatiky počínaly slušně, i tak se však při aquaplaningu v zatáčkách umístily daleko za nejlepšími.Při brzdění na suchu potřebovaly o pouhý metr delší dráhu než vítěz.

Maxxis mají nejnižší cenovku, ačkoliv jejich spotřeba je o něco vyšší než u ostatních modelů.

Kategorie Skóre Pořadí
Cena £64,50
Brzdění na sněhu 89,10% 4.
Trakce na sněhu 89,30% 4
Sněžný okruh 97,50% 2.
Ovladatelnost na sněhu 94,40% 4.
Přímý aquaplaning 92% =3.
Aquaplaning v zatáčce 73% 3.
Brzdění na mokré vozovce 84% 6.
Ovladatelnost na mokré vozovce 94,5% 6.
Mokrý okruh 95% 6.
Brzdění na suchu 98% 3.
Ovladatelnost na suchu 98,8% =4.
Valivý odpor 87% 5.
Hluk uvnitř vozu 98,2% 6.

 

Pirelli Cinturato All Season

Celkové skóre: 94,7%

Verdikt

Dobré na mokru i suchu s nižším výkonem na sněhu

Design pneumatiky je především o vyváženosti jednotlivých vlastností. Pirelli kladlo při výrobě důraz především na jízdu na mokrém a suchém povrchu, což se odrazilo na horších vlastnostech na sněhu. Výsledky testu jsou však kombinací výkonu na všech frontách, což má za následek horší celkové umístění Pirelli Cinturato All Season v testu.

Na suchu skončily mezi prvními třemi v testech a na vítězství dosáhly na suché vozovce. Pokud bychom při testování zůstali v Německu, pravděpodobně by skončily na bedně, problémy totiž přišly až při testování na sněhu ve Finsku.

Zde se společně s pneumatikama Bridgestone potýkaly s potížemi především kvůli katastrofálním výsledkům při měření brzdné dráhy. Pneumatiky vyžadovaly téměř o pět metrů delší brzdnou dráhu při zastavení z rychlosti 40 km než vítěz testu a o 2 metry delší než jakýkoliv jiný účastník.

Na sněhu sice držely stopu, ale stejně jako Bridgestone postrádaly především přilnavost. Cítili jsme se jak kdyby pneumatiky na sněhu plavaly, než aby se do nich zakousnuly a daly se do pohybu. Pódiových umístění se dočkaly na mokrém povrchu, ačkoliv problémy nastaly především při aquaplaningu v zatáčkách. Čím mělčí voda, tím lepšího výkonu jsme se od Pirelli dočkali. Na mokré vozovce pneumatiky jely výrazně lépe a přiblížily se vítězným Goodyear.

Na vrcholu výsledkové listiny tyto pneumatiky najdeme na suchu, s vítězstvím v testu brzdné dráhy a druhým místem v ovladatelnosti na suchém vozovce. I přes vyšší pořizovací cenu je velkou výhodou nízká spotřeba paliva.

Kategorie Skóre Pořadí
Cena £84,30
Brzdění na sněhu 88,90% 6.
Trakce na sněhu 84,80% 5.
Sněžný okruh 89,20% 5.
Ovladatelnost na sněhu 88,40% 6.
Přímý aquaplaning 92% =3.
Aquaplaning v zatáčce 62% 4.
Brzdění na mokré vozovce 97% 3.
Ovladatelnost na mokré vozovce 98,20% 2.
Mokrý okruh 99,90% 2
Brzdění na suchu 100% 1.
Ovladatelnost na suchu 99,70% 2.
Valivý odpor 96,00% =2.
Hluk uvnitř vozu 98,90% 4.

 

 

Bridgestone A001

Celkové skóre: 93,3%

Verdikt

O krok za konkurencí ve většině testovaných kritériích

Skončit šestý v relativně malé skupině testovaných není tragédie, ale největší světový výrobce pneumatik by s tímto výsledkem určitě spokojený nebyl.

Ve zmrzlém Finsku, se Bridgestone A001 přetahovaly o předposlední místo se svým italským konkurentem Pirelli. Tito dva výrobci na sněhu ztrácely na zbytek startovního pole ve všech ohledech.

Viditelná propast je především u chybějící trakce pneumatik při jízdě sněhu, kde chybějící záběr snižuje ovladatelnost vozidla. Přední nápravě proto trvá déle než zabere, což má za následek pomalejší rozjezd.

Těm nejlepším se přiblížily ve výsledcích na mokrém okruhu v Německu, ale i zde postrádaly potřebnou přilnavost, což mělo za následek prokluzování zadních kol. Při přidávání plynu začala přední kola také snadno prokluzovat.

Jako doma se pneumatiky cítí v hluboké vodě při aquaplaningu, kde skončily druhé za vítěznými pneumatikami Nokian. V konkurenci však zaostaly při měření brzdné dráhy, kdy potřebovaly k zastavení o 5 metrů více než vítěz.

V našem testu se A001 projevila jako pneumatika s nejvyšší spotřebou, a to o 3 centy vyšší než úsporný Goodyear. Bridgestone zvítězily v testu hluku, kdy za sebou nechaly konkurenty na všech površích. Škoda, že zaostávaly ve všech ostatních částech testu.

Kategorie Skóre Pořadí
Cena £68,20
Brzdění na sněhu 86,60% 5.
Trakce na sněhu 81% 6.
Sněžný okruh 88,20% 6.
Ovladatelnost na sněhu 89% 5.
Přímý aquaplaning 95% 2.
Aquaplaning v zatáčce 83% 2.
Brzdění na mokré vozovce 85,10% 5.
Ovladatelnost na mokré vozovce 96,20% =4.
Mokrý okruh 97% 5.
Brzdění na suchu 93,70% 6.
Ovladatelnost na suchu 98,80% =4.
Valivý odpor 81,80% 6.
Hluk uvnitř vozu 100% 1.

 

Zimní pneumatiky: Continental ContiWinterContact TS 850

Celkové skóre: 98,4%

Když jsme v minulosti testovali celosezónní pneumatiky a zimní pneumatiky, v následném porovnání výsledků ty celosezónní vždy zaostávaly o 4-5 procent. Poslední generace celosezónních pneumatik má však překvapivě lehce navrch.

Porovnali jsme námi šest testovaných celosezónních pneumatik s vítězem našeho zimního testu z roku 2012, Continental TS 850. V mírném počasí bezpochyby vynikaly celosezónní designy. Ale na sněhu, kde jsme očekávali, že budou mít zimní pneumatiky navrch, měly náskok gumy od Goodyear a Nokian.

Výsledek testu však neznamená, že by zimní pneumatiky měly být ignorovány, především v krutých podmínkách své využití zajisté najdou. Dává nám to však naději, že celosezónní pneumatiky jsou tím pravým pro britské proměnlivé počasí.

Kategorie Skóre
Cena £102,26
Brzdění na sněhu 95,90%
Trakce na sněhu 93,90%
Sněžný okruh 96%
Ovladatelnost na sněhu 97%
Přímý aquaplaning 96%
Aquaplaning v zatáčce 88,10%
Brzdění na mokré vozovce 93,90%
Ovladatelnost na mokré vozovce 99%
Mokrý okruh 98,50%
Brzdění na suchu 96,50%
Ovladatelnost na suchu 99,40%
Valivý odpor 94%
Hluk uvnitř vozu 98,50%

 

Letní pneumatiky: Dunlop Sport BluResponse

Celkové skóre: 85,3%

U letní pneumatiky úzké 205 mm je váha auta soustředěna na menší plochu, čímž se zlepšuje přilnavost. Díky tomu pneumatika v testu bodovala lépe, než kdy předtím, ačkoliv absence dezénu se na ztížených podmínkách projevila.

Na sněhu v klíčových ukazatelích, jako je rozjíždění a brzdění pneumatiky Dunlop výrazně zaostávaly, což jen poukázalo na nutnost měnit z letních na zimní gumy. V mírných podmínkách se testovaným pneumatikám přiblížily nejvíce.

Výsledky na suchu odhalily kompromis, který s celosezónními pneumatikami podstupujete v létě. Nejlepší celosezónní pneumatiky zastavily na suchu o pět metrů později než letní BlueResponse.

Kategorie Skóre
Cena £62,50
Brzdění na sněhu 49,90%
Trakce na sněhu 26,70%
Sněžný okruh 80%
Ovladatelnost na sněhu 67%
Přímý aquaplaning 95%
Aquaplaning v zatáčce 71,40%
Brzdění na mokré vozovce 89,10%
Ovladatelnost na mokré vozovce 99%
Mokrý okruh 99,50%
Brzdění na suchu 110,60%
Ovladatelnost na suchu 102,10%
Valivý odpor 105%
Hluk uvnitř vozu 98,20%

 

Výsledky

Které celosezónní pneumatiky uspěly v našem testu? V přehledných tabulkách najdete výsledky jednotlivých kategorií. Pro lepší porovnání jsme do nich zahrnuli i letní a zimní pneumatiky.

Sami jste se mohli přesvědčit o tom, jak si ty nejlepší letní a zimní pneumatiky vedou v porovnání se špičkovými celosezónními. Pořadí jsme však speciálům z pochopitelných důvodů nedávali.

Výsledky ukazují, že tyto modely dominují různým částem testu, ale pokud jste se nechali přesvědčiti výhodami celosezónních pneumatik, nebo nemáte finanční možnosti ke koupi dvou sad pneumatik, Nokian Waterproof je jednoznačným vítězem.

Náš verdikt

Existuje vůbec něco jako celosezónní pneumatika? Poslední modely mají překvapivě dobrou trakci na sněhu a mohou se porovnávat s vítězem zimního testu dokonce i v mírnějších podmínkách. Jsou tedy celosezónní pneumatiky jen zimní, které nemusíte každé jaro měnit? Jakkoliv se rozhodnete, nejlepší celosezónní pneumatiky podávají perfektní výkon v zimě, je však potřeba zvážit skutečnost, že v létě při zvýšených teplotách za letními speciály výrazně zaostávají.

Cena

  1. Maxxis
£64,50
  1. Bridgestone
£68,22
  1. Nokian
£69,27
  1. Vredestein
£70,37
  1. Pirelli
£84,30
  1. Goodyear
£88,70
Zimní: Continental £102,26
Letní: Dunlop £62,50

Brzdění na sněhu

  1. Nokian
100%
  1. Goodyear
97,10%
  1. Vredestein
89,80%
  1. Maxxis
89,10%
  1. Bridgestone
86,60%
  1. Pirelli
77,00%
Zimní: Continental 95,90%
Letní: Dunlop 49,40%

 

Trakce na sněhu

  1. Nokian
100%
  1. Goodyear
95,80%
  1. Vredestein
94,30%
  1. Maxxis
89,30%
  1. Pirelli
84,80%
  1. Bridgestone
81,00%
Zimní: Continental 93,90%
Letní: Dunlop 26,70%

 

Sněžný okruh

  1. Nokian
100%
  1. Maxxis
97,50%
  1. Goodyear
96,10%
  1. Vredestein
95,90%
  1. Pirelli
89,20%
  1. Bridgestone
88,20%
Zimní: Continental 96,10%
Letní: Dunlop 79,90%

 

Ovladatelnost na sněhu

  1. Nokian
100%
  1. Goodyear
97,90%
  1. Vredestein
96,70%
  1. Maxxis
94,40%
  1. Bridgestone
95,10%
  1. Pirelli
88,40%
Zimní: Continental 97,10%
Letní: Dunlop 63,40%

 

Přímý aquaplaning

  1. Nokian
100%
  1. Bridgestone
95,10%
  1. Pirelli
91,80%
Maxxis 91,80%
      5. Goodyear 90,20%
6. Vredestein 87,30%
Zimní: Continental 96,40%
Letní: Dunlop 95,30%

 

Aquaplaning v zatáčce

  1. Nokian
100%
  1. Bridgestone
83,10%
  1. Maxxis
72,50%
  1. Pirelli
61,70%
      5. Goodyear 57,50%
6. Vredestein 52,60%
Zimní: Continental 88,10%
Letní: Dunlop 71,40%

 

Brzdění na mokru

  1. Goodyear
100%
  1. Nokian
97,30%
  1. Pirelli
96,90%
  1. Vredestein
91,50%
  1. Bridgestone
85,10%
  1. Maxxis
83,80%
Zimní: Continental 93,90%
Letní: Dunlop 89,10%

 

Ovladatelnost na mokru

  1. Goodyear
100%
  1. Pirelli
98,20%
  1. Vredestein
97,30%
  1. Nokian
96,20%
Bridgestone 96,20%
      6.Maxxis 94,50%
Zimní: Continental 99,30%
Letní: Dunlop 98,70%

 

Mokrý okruh

  1. Goodyear
100%
  1. Pirelli
99,90%
  1. Vredestein
99,70%
  1. Nokian
97,70%
  1. Bridgestone
96,50%
  1. Maxxis
95,00%
Zimní: Continental 98,50%
Letní: Dunlop 99,50%

 

Brzdění na suchu

  1. Pirelli
100%
  1. Vredestein
99,00%
  1. Maxxis
98,10%
  1. Goodyear
96,60%
  1. Nokian
95,30%
  1. Bridgestone
93,70%
Zimní: Continental 96,50%
Letní: Dunlop 110,60%

 

Ovladatelnost na suchu

  1. Vredestein
100%
  1. Pirelli
99,70%
  1. Goodyear
99,40%
  1. Maxxis
98,80%
Bridgestone 98,80%
     6. Nokian 98,30%
Zimní: Continental 99,40%
Letní: Dunlop 102,10%

 

Valivý odpor

  1. Goodyear
100%
  1. Vredestein
96,00%
Pirelli 96,00%
      4.Nokian 94,70%
  1. Maxxis
87,00%
  1. Bridgestone
91,80%
Zimní: Continental 94,00%
Letní: Dunlop 105,00%

 

Hluk uvnitř vozu

  1. Bridgestone
100%
  1. Goodyear
99,30%
  1. Vredestein
99,20%
  1. Pirelli
98,90%
  1. Nokian
98,60%
  1. Maxxis
98,20%
Zimní: Continental 98,50%
Letní: Dunlop 98,20%

 

Celkové výsledky

  1. Nokian
100%
  1. Goodyear
98,80%
  1. Vredestein
97,20%
  1. Maxxis
95,40%
  1. Pirelli
94,70%
  1. Bridgestone
93,30%
Zimní: Continental 98,40%
Letní: Dunlop 85,30%

Zdroj: http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/92863/all-season-tyres-test-2015-top-all-weather-tyres-tested