Test nejlepších pneumatik pro SUV a 4×4

Z SUV a 4×4 se celkem rychle stává nejpopulárnější typ vozidel na evropském kontinentu. Není tedy divu, že stále více a více odborných časopisů a publikací otiskuje testy pneumatik, které jsou svou velikostí určeny právě pro SUV.

Redaktoři německého magazínu Auto Motor und Sport aktuálně otestovali devět modelů pneumatik pro SUVčka v crossoveru 215/60 R17. Jako testovací vozidlo jim dobře posloužil oblíbený Volkswagen Mokka.

Stupínky vítězů

Zlatou příčku si s sebou odnesl prověřený Goodyear s pneumatikou EfficientGrip SUV. Model byl zvláště silný v suchých podmínkách, kde měl vůbec nejkratší brzdné dráhy ze všech zúčastněných produktů. Jedinou slabinou na jinak silném a všestranném výkonu byla relativně slabá odolnost proti aquaplaningu. Model Continental Premium Contact 5 skončil se stříbrnou medailí, o kterou se zasloužil zejména nejsilnějším výkonem na mokrém terénu. Pneumatika ovšem měla poněkud silnější míru valivého odporu a hlučnost byla také vyšší, než u Goodyearu. Na třetím místě se objevil Michelin s pneumatikou Primacy 3. Ta dosáhla silného výkonu při testování brzdění na suchém povrchu a vyvážený jízdní výkon podala také v mokrých podmínkách.

Ti ostatní

Zatímco redaktoři časopisu Auto Motor und Sport věří, že uvedené tři pneumatiky zároveň uzavírají seznam nejlepších pneumatik pro SUV na trhu, nezapomněli nám doporučit další tři výkonné pneumatiky. Na čtvrtém místě umístěná pneumatika Pirelli Scorpion Verde má až extrémně sportovní povahu. Potěší vás především excelentně zvládnutou ovladatelností a stabulitou, ale ve výsledku jde přece jen o poněkud hlučný model s vysokým poměrem valivého odporu. Na páté příčce umístěný Fallken ZE914 a o jedno místo za ním úřadující Nokian Line SUV zapůsobí zejména působivě zajištěnou rovnováhou ve všech složkách výkonu.

Pneumatiky Toyo Proxes CF2 a Bridgestone Turanza T001 dokázaly dosáhnout jen na shrnující hodnocení „uspokojivé“. Oba modely se totiž tak trochu nemohly pořádně domluvit s mokrým terénem, zatímco model značky Linglong GreenMax 4×4 HP spadající do kategorie nízkorozpočtových pneumatik si velmi dobře vedl v suchu a pohodlí, ale na mokru už to byla úplně jiná jízda. Testovací jezdci se potýkali s vysokým valivým odporem, špatnou přilnavostí a rovnováha včetně protáčení tuhle pneumatiku definitivně odsnuly na poslední místo.

Hodnocení

  1. Goodyear EfficientGrip SUV

Celkem bodů: 35,7, suchý povrch: 9,7, mokrý povrch: 9, celkový dojem: 9, ostatní hodnocení: 8

  1. Michelin Primacy 3

Celkem bodů: 36,9, suchý povrch: 9,6, mokrý povrch: 8,4, celkový dojem: 9,9, ostatní hodnocení: 10

  1. Continental PremiumContact 5 SUV

Celkem bodů: 34,3, suchý povrch: 9,2, morký povrch: 9,6, celkový dojem: 8,8, ostatní hodnocení: 6,7

  1. Pirelli Scorpion Verde

Celkem bodů: 33,1, suchý povrch: 9,4, mokrý povrch: 9,4, celkový dojem: 8,7, ostatní hodnocení: 5,6

  1. Falken ZIEX ZE914 EcoRun

Celkem bodů: 32, 5, suchý povrch: 8,2, mokrý povrch: 8,7, celkový dojem: 8,3, ostatní hodnocení: 7,3

  1. Nokian Line SUV

Celkem bodů: 32,5, suchý povrch: 7,9, mokrý povrch: 9, celkový dojem: 8,3, ostatní hodnocení: 7,3

  1. Toyo Proxes CF2 SU

Celkem bodů: 32,7, suchý povrch: 7,9, mokrý povrch: 7, celkový dojem: 7,8, ostatní hodnocení: 10

  1. Bridgestone Turanza T001

Celkem bodů: 31,9, suchý povrch: 7,8, mokrý povrch: 7,1, celkový dojem: 7,7, ostatní hodnocení: 9,3

  1. Linglong GreenMax 4×4 HP

Celkem bodů: 25, suchý povrch: 6,6, mokrý povrch: 5,5, celkový dojem: 6,3, ostatní hodnocení: 6,6

Zdroj: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-AMS-SUV-4×4-Tyre-Test.htm