Goodyear porazil Pirelli a Continental v novém testu letních pneumatik

Dnes je na řadě další test letních pneumatik a znovu k nám přichází z Německa. Motoristický odborný časopis Autozeitung tentokrát srovnal čtrnáct různých pneumatik o rozměrech 225/40 R18 92W/Y. Pneumatiky od evropských a asijských výrobců testovali na 1,8-litrové Audi A3 a postupně vyhódnocovali jejich výkon v jednotlivých disciplínách na suchém i mokrém povrchu. Absolutním vítězem testování se nakonec stala letní pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 s 269 body z maximálně 300 možných.

Vítězem jménem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Vítězná pneumatika z produkce Goodyearu byla redaktory Autozeitung popsána jako bezpečná, rychlá a dokonce i dobře ekonomická. A to i přesto, že při testu brzdění na mokrém povrchu ji porazil konkurenční odel Pirelli P Zero. Pneumatika tohoto italského výrobce se ukázala jako extrémně přilnavá zejména na mokrém povrchu a elmi dobrého vyvážení jsme se dočkali i na suchých vozovkách. Model Pirelli P Zero získal celkem 263 bodů a tím si zajistil v konečných výsledcích druhé místo. Pneumatika tak dokonce porazila i opěvovanoý model Continental SportContact 5, který s celkovými 253 body považují redaktoři Autozeitung za velmi dobrou pneumatiku všestranného zaměření a to i navzdory mírně ztrátovému výkonu při brzdění na mokru.

Tyto tři pneumatiky si od testujících redaktorů svorně vysloužily velmi silné doporučení a to i společně s dvěma pneumatikami, které se podělily o čtvrté místo. Řeč je o modelech Dunlop Sport Maxx RT a Nokian zLine, kterým se oběma podařilo nasbírat přesně 246 bodů. V závěsu za nimi pak skončily pneumatiky Michelin Pilot Sport 3 a Bridgestone Turanza T001 s celkově 245 a 244 body. Tyto modely byly následovány druhou polovinou tabulky, kde najdeme jednotlivé kandidáty, kteří vykazovali různé více či méně výrazné silné a slabé stránky.

Další v pořadí

Například pneumatika Yokohama Advan Sport V105 (236 bodů) byla popisována jako model, který dostal veškerým slibům svého výrobce ohledně výkonu na suchém povrchu a celkové bezpečnosti jízdy při testování ovladatelnosti na mokré vozovce. Zároveň se jednalo o pneumatiku, které by neuškodilo mírné zlepšení brzdného výkonu. Testující jezdci se zároveň domnívali, že pneumatika Falken Azenis FK453 (celkem 233 bodů) má stále ještě větší prostor pro zlepšení v oblasti brzdění na mokrém povrchu, stejně jako valivého odporu. Totéž v zásadě platí i pro dalšího konkurenta jménem Kumho Ecsta PS91 (223 bodů). I přesto, že přilnavost na mokrém povrchu byla u pneumatiky Vredestein Ultrac Vorti (216 bodů) popisována jako něco, co by bylo možné ještě bohatě vylepšit, neskončila jako poslední. Model Fulda SportControl (201 bodů) na redaktory Autozeitung působil méně než přesvědčivě. A to především při zkouškách na mokru.

Pneumatika Cooper Zeon CS Sport (190 bodů), stejně jako Westlake SA07 (171 bodů, si také vedla celkem špatně a to jak v tomto kritériu, tak i v měřítku konečného hodnocení. Model Cooper Zeon CS Sport na mokrém terénu rychle dosáhl hranice svých možností, tedy alespoň podle testujících jezdců. A pokud jde o druhou z vyjmenovaných pneumatik, jezdci udávají, že se u ní setkali s velmi slabým výkonem na mokrém povrchu. Což je pro pneumatiku, která nese označení M+S opravdu velmi chabá vizitka.

Značka a model Mokrý povrch Suchý povrch Celkem bodů
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 129 140 269
Pirelli P Zero 134 129 263
Continental SportContact 5 130 123 253
Dunlop SportMaxx RT 113 133 246
Nokian zLine 116 130 246
Michelin Pilot Sport 3 121 124 245
Bridgestone Turanza T001 114 130 244
Yokohama Advan Sport V105 115 121 236
Falken Azenis FK453 110 123 233
Kumho Ecsta PS91 100 123 223
Vredestein Ultrac Vorti 93 123 216
Fulda SportControl 81 120 201
Cooper Zeon CS Sport 79 111 190
Westlake SA07 60 111 171

Zdroj: http://www.tyrepress.com/2015/02/goodyear-beats-pirelli-and-continental-in-autozeitung-summer-tyre-test/