Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Letní pneumatiky

Jedna z nejoblíbenějších pneumatik v historii Goodyear se konečně dočkala aktualizované verze. Předchozí model, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, je na trhu už od února roku 2011 a brzy se stal jednou z vlajkových lodí společnosti. Jeho nová verze slibuje posun vpřed snad ve všech oblastech – především pak v brzdném výkonu na mokrém i suchém povrchu, nižší spotřebě paliva a lepší odolnosti vůči opotřebení.

Uvedení na trh

Zástupci společnosti Goodyear se bohužel rozhodli, že novou pneumatiku tisku nepředstaví prostřednictvím tradiční události s testovací jízdou. Model Eagle F1 Asymmetric 3 nám byl představen skrz strohý webinář s velmi informativní podobou. Ten můžete v plném rosahu zhlédnout níže. Tenhle vizuál se sice na samotnou pneumatiku zaměřuje opravdu podrobně, což je chvályhodné – ale s rozsahem něco přes 45 minut čistého času se jedná o podívanou rčenou pouze pro ty nejvěší fanatiky do pneumatik.

Místo toho, aby novináři dostali možnost si pneumatiku přímo vyzkoušet, v Goodyearu zvolili spojení se špičkovým testovacím útvarem TUV, který dostal za úkol otestovat pneumatiku v konkurenci s třemi vedoucími hráči na trhu. Vybraní soutěžící byly modely Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001 a Continental Sport Contact 5. Všechny testy byly postupně provedeny s pneumatikami o rozměrech 225/45 R17 91Y. Jako testovací vozidlo byl použit Volkswagen Golf. Ve srovnání s průměrem tří prémiových konkurentů si nový model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 vedl následovně:

  • o 2,6 metru kratší brzdná vzdálenost na mokrých cestách, tedy o 9 % lepší výkon v této oblasti
  • o 1,3 metru kratší vzdálenost na suchých cestách, tedy o 4 % lepší výkon v této oblasti
  • o 4 % lepší ovladatelnost na mokrých cestách
  • o 10,9 % lepší valivý odpor
  • o 31 % lepší odolnost vůči opotřebení pneumatiky

K dosažení takto působivých výsledků pomohla novému produktu ze stáje Goodyear celá řada nových technologií. Ty inženýři společnosti vyvinuli pro zlepšení brzdného výkonu, přilnavosti a celkové odolnosti pneumatiky. Pokud vás jednotlivé technologie zajímají podrobněji, doporučujeme zhlédnout videa v tomto playlistu:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLA_nKXy9lI0d_R-8zx7aVioox3d3CNJDe

Eagle F1 Asymmetric Průměrný výkon konkurentů Nejlepší konkurent Nejhorší konkurent
Přímý aquaplaning 98 % 100 % 104 % 97 %
Aquaplaning v zatáčkách 100 % 100 % 111 % 90 %
Brzdný výkon na mokrém povrchu 110 % 100 % 105 % 97 %
Přilnavost na mokrém povrchu 109 % 100 % 101 % 99 %
Ovladatelnost na mokrém povrchu 104 % 100 % 101 % 99 %
Brzdný výkon na suchém povrchu 104 % 100 % 103 % 98 %
Ovladatelnost na suchém povrchu 101 % 100 % 101 % 99 %
Valivý odpor 112 % 100 % 114 % 92 %

V Goodyearu se na téhle pneumatice opravdu vyřádili. Aby také ne, segment sportovních pneumatik je pro výrobce velmi zajímavý a každý z nich se se svým modelem chce pochopitelně umístit co nejlépe. Takový vývoj není zrovna levnou záležitostí a tentokrát ho opravdu nebrali na lehkou váhu – údajně na modelu pracoval vývojářský tým celkem přes 36 000 hodin čistého času a následně jej testovali během asi 7 000 vnitřních testů. Při těch bylo postupně najeto až 330 000 kilometrů.

Co se změnilo od předchozí verze?

U pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 se můžeme seznámit se zbrusu novou výrobní směsí. Ta je mnohem stabilnější a připravená i na vysoké teploty, které vznikají během rychlé jízdy. Těšit se tak můžete na o poznání lepší ovladatelnost za všech okolností a kratší brzdnou dráhu. /plně nové konstrukce se dočkal také samotný běhoun pneumatiky, který je nyní zpracován tak, aby při brzdění byla jeho kontaktní plocha s vozovkou co možná největší. Konstrukce modelu má za úkol zajistit přesné řízení, okamžité reakce a nižší hodnotu valivého odporu. Zlepší se také přenos vznikajících sil, což vede přímo k nižší spotřebě paliva.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 v testu

I když jsme neměli možnost si s novými pneumatikami přímo zařídit, známe pohled těch, kterým se tohoto privilegia dostalo. Uživatelské recenze na tento model se nesou v převážně pozitivním duchu. Model se už také stihnul objevit v testu jednoho odborného časopisu, odkud si odnesl krásné druhé místo.

Pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 se jeví jako velmi silná posila do týmu nových vysoce výkonných pneumatik, které v poslední době představili prémioví výrobci. Model se bude prodávat celkem v 41 velikostech a dostupný bude v rozměrech od 17 do 20 palců. Ve většině velikostí jej na trhu seženete již dnes za obdobnou cenu, kterou známe od jeho předchůdce Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Verze runflat bude rovněž dostupná – později během letošního roku.